Sabah Football Club

Sabah FC Logo

Jangan pandang rendah keupayaan Kuching City FC

Sabah FC harus waspada dengan kebangkitan Kuching City FC meskipun mereka tewas 0 – 5 kepada Selangor FC di laman sendiri minggu lalu.

Pengendalinya, Datuk Ong Kim Swee berkata, setiap pasukan yang tewas begitu besar sudah tentu perlawanan seterusnya mereka akan lebih berwaspada terutama ketika beraksi di laman sendiri.

“Kita boleh ibaratkan mereka seperti ‘A Wounded Tiger’ apabila tewas dengan jumlah yang begitu besar pemain dan pengurusan Kuching City FC ingin membalas kepercayaan penyokong mereka terutama bermain di laman sendiri.

“Sudah tentu mereka ingin membuktikan (Kuching City FC) masih lagi relevan dalam Liga Super…Timbul persoalan di sini bagaimana pula untuk kita mendapatkan jumlah gol yg besar dalam perlawanan malam esok,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Ketika diminta mengulas mengenai kesebelahan utama dalam perlawanan esok Kim Swee berkata, perlawanan esok beliau menjangkakan akan menjadi lebih sukar daripada apa yang telah mereka lalui dalam dua perlawanan awal Sabah FC di Stadium Likas sebelum ini.

“Ini merupakan perlawanan pertama di luar…Sudah tentu ini akan menjadikan Sabah FC lebih fokus untuk memastikan kemenangan pertama ditempat lawan dapat diperolehi malam esok,” katanya.