Sabah Football Club

Sabah FC Logo

Misi balas dendam ‘Jaringan Besar’ bertemu KL City FC esok di Likas

Episod tewas ‘Jaringan Besar’ perlu dilupakan sebaliknya fokus memenangi perlawanan menentang Kuala Lumpur City FC esok di Stadium Likas.

Pengendali Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee berkata pemain perlu melupakan badi kekalahan dengan jumlah jaringan yang besar sekaligus kembali ke landasan sebenar.

Katanya Sabah FC harus memperbaiki kedudukan mereka dalam perlawanan-perlawanan terakhir di liga super bagi mengembalikan keyakinan peminat tegar kepada mereka.

“Sehingga kini, kita masih lagi mempunyai beberapa pemain termasuk Saddil dan Cifuentes berada dalam senarai kecederaan.

“Kita mempunyai sehari lagi sebelum sepak mula menentang Kuala Lumpur di Stadium Likas. Saya harap mereka sempat pulih sebelum perlawanan bermula,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Kim Swee berkata, Sabah FC memerlukan keputusan positif serta tidak boleh mengalami kekalahan demi kekalahan sehingga mereka kehilangan mata berharga.

“Kita ingin mengekalkan di kelompok teratas liga….Ini penting bagi memastikan apabila berakhir nanti Sabah FC berada dalam satu kedudukan yang baik,” katanya.